18 Dec 2006

Helena's first single (IV): Helena Josefsson on P3

According to Thomas Evensson, from Ljusdal, SE - from TDR, Helena Josefsson's new single, By your side, is a contender at the radio show Tracks on Sveriges Radio P3. Please help her make the chart. Only Swedes can vote... The single and album are released by Elevator, Per Gessle's company.

Updated: The final top 3 of the week at Tracks were:

  • 1. U2 & Green Day - The Saints are coming
  • 2. Markus Fagervall - Everything changes
  • 3. My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade



1 comment:

Link to an interview in Swedish with HJ - http://dygnetrunt.se/ said...

Klappstafett med nödrim

http://dygnetrunt.se/2006/12/21/artiklar/klappstafett-nodrim/

”Din ljuva stämma vill vi höra, gärna hela natten lång. Dessa hjälper dig att köra och spelar lite till din sång”.
Helena Josefsson som sjunger i Sandy Mouche och nu på egen hand, du får en ny mikrofon och ett helt komp-band av Dygnet Runt så du kan göra många nya låtar under 2007.
– Det låter fantastiskt.
Vad har du annars önskat dig i julklapp?
– Regnstövlar och regnkläder. Och underkläder vill jag alltid ha.
Vilken är den värsta julklappen du fått?
– Min mans moster i Frankrike brukar ge mig kläder som jag inte vill ha, så de ger jag vidare till min moster eller mamma.
Den bästa klappen då?
– En barbie med glitterögon och Cyndi Laupers ”True colors” på skiva när jag var tio. Och ett par vinterstövlar som jag fick för ett par år sedan.
Den bästa du gett bort?
– Jag gav en handväska till min mamma som jag hade sytt av ett paljettlinne som jag hade på mig vid millennieskiftet.
Favoritjulmusik?
– Det bästa jag har hört är dels sångerna från när Madicken firar jul och dels körmusik, till exempel Korallerna från Lund.
Vilket är det bästa julljudet?
– Knarrande snö.
Vem skulle du vilja ge en julklapp till?
– Jag vill ge ett nikotinplåster till Magnus Tingsek, för jag tycker inte att han ska röka så mycket.
Har du något julklappsrim?
–”Nu har du redan rockig röst, sluta röka innan nästa höst”.